Gå til hovedinnhold

Giveaway!

Hah! Lurte deg! April!  Litt forsinket. Vet det. (Fru Muffins er alltid litt sein i avtrekket ) Og dessuten litt slemt å slenge ut denslags.

Men jeg fikk deg hit ikke sant? Selv om du nå kanskje ikke vil legge igjen spor etter deg dersom du ikke har vært her før, så håper jeg likevel at du vil gjøre et unntak denne gangen. Jeg vil gjerne høre din mening.  For jeg har et poeng nemlig. Relatert til bruken av Giveaways....


Bilde: Newport collection. Skulle gjerne gitt bort en sånn da...:)


Giveaway er et magisk ord som utløser et skred av treff på besøkstelleren på bloggen. En tur innom diverse  blogger fikk fru Muffins til å reflektere litt i går. Fru Muffins har nylig lagt merke til (og det betyr ikke nødvendigvis at fenomenet er nytt, bare at fru Muffins ikke er så altfor observant) at enkelte bloggere premierer sine lesere med en Giveaway når bare målet om x antall følgere er nådd. For å få bli med i trekningen om herlighetene fordres det en kommentar. Men! Dersom en også legger seg til som følger av bloggen, vanker det både 2 og 3 lodd - alt ettersom.

Er det bare meg eller er ikke dette litt som å kjøpe seg "venner"? Heves statusen av å ha mange følgere? Blir det som på facebook der enkelte jeg kjenner har 867 venner (deriblant postmannen og hun fra leirskolen i 6. klasse) Ka´ e vitsen? Og det mener jeg. Ka´ e vitsen for en ordinær blogger å strebe etter fake-følgere som kun er ute etter å vinne "fruktkurven" som loddes ut? Spiller det ingen rolle om de 24 følgerne du fikk denne uken knapt nok aner hva du skriver, hvem du er eller hva bloggen din heter?  Hva skal du bruke denne nyvunne  statusen til ? Konkurrere med de andre wanna-be´ene om ....hva da ? Beundring og anseelse i syklubben? medlemskap i journalist-lauget? Kanskje venter det vanvittige reklameinntekter...Fru Muffins har for eksempel "tjent" 47 kroner etter 3 måneder med intens bloggevirksomhet. Om de noengang vokser seg store nok til å nå denne siden av Altanterhavet gjenstår jo å se. Tror ikke jeg sier opp jobben med det første for å si det sånn...

Men misforstå meg rett. Giveaways er koselige, spennende og gøyale. Me Like! Noen får innimellom i   "i oppdrag" å gi bort noe fra ett eller annet firma. Disse Giveawayene er ren reklame og produktprofilering. Og helt greit. (Det er for eksempel din fortjeneste, Annette Willemine, at lettpåvirkelige fru Muffins nå har en nyinnkjøpt Nespresso Pixie på veg over fjellet med posten. Og jeg gleder meg vilt!! :)

Når det gjelder sånne mer "hverdagslige" Giweaways liker fru Muffins best de bloggerne som faktisk viser ekte giverglede. Og ikke de damene som stadig gir vekk ett eller annet med en dårlig skjult agenda.

Bilde: Newport Collection

Kommentarer

  1. Ja, du...
    Jeg har nettopp avsluttet enn Gi Bort inne på min blogg. Den var det bare mulig å få ett lodd på åkke som. Jeg orker ikke å telle så mange lodd nemlig (ikke har jeg nevneverdig mye besøk heller, men).
    Jeg registrerer også disse Give awayene, og jeg slenger meg med på de aller fleste (for det er jo gøy å vinne, selv om det skjer sjelden).

    Jeg legger meg ikke til som følger på grunn av en konkurranse. Skal jeg følge må bloggen være intressant for meg.

    Jeg synes det er fint at det kommer nye som vil være meg på Gi Borten min, men skal jeg være helt ærlig så synes jeg at det er morsommere at det vinner noen som har fulgt meg en stund, noen jeg har et forhold til, enn å sende en premie til noen som bare er innom fordi det er noe å vinne, og som aldri viser seg der igjen.

    En annen ting er alle disse svææære Gi Bortene som har kommet nå. Store premier som er sponset for reklameplass. Det gjør noe med den opprinnelige Gi Borten som gjør at gleden ved det blir borte. Om å gjøre å ha mange store premier, og hva med alle de som har lyst til å gi bort noe, men som kanskje ikke tør fordi premiene deres blir "usle" i forhold?
    Men, det som er greit med disse store Gi Bortene er at de som holder dem er veldig flinke til å fortelle at dette er for å gi spalteplass til en annonsør på bloggen deres og at de har blitt sponset med premier. Det gjør det hele mer redelig.

    Aner ikke om jeg "make any sense" her med det jeg har rablet ned, men samma det :)

    SvarSlett
  2. Hei Ellinor. Takk for kommentar. Du "maker sense" og skiller mellom akkurat det samme som jeg prøvde å beskrive (uten å vite om det jeg selv skriver "make sense". Jeg synes de store premiene der giveren er klar på at dette er ren markedsprofilering er HELT ok. SKjønner også at f.eks. nespresso benytter en blogg som markedskanal. Midt i smørøyet eller skal vi si målgruppen:) Sånn sett ser jeg det som en "ære" å bli valgt ut til å markedsføre noe via en giveaway. Kanskje det er målet til noen av disse som strever så innmari for å få opp følgertallet. Å en vakker dag være "den utvalgte" giveren. Ikke det at dette i grunnen er så innmari viktig for meg, men fru Muffins lar seg jo som kjent engasjere & irritere ;) God søndag til deg :)

    SvarSlett
  3. Jeg må si meg enig med deg. Jeg har 46 følgere og det er personer som har lagt seg til fordi de har lyst, ikke fordi jeg kjører Give Away! Da blir jeg også litt "kjent" med hver og en av dem også føler jeg...
    Jeg har mine faste blogger jeg følger og som jeg forsøker å legge igjen en kommentar hos enten det står Give Away eller ikke der. Har aldri lagt igjen noen kommentar et sted KUN for å være med på dette. Samme med FB, har ikke mange hundre "venner", for hvorfor legge til en haug med folk som jeg ikke vet hvem er engang?
    Og selv har jeg aldri hatt en eneste Give Away, for jeg ønsker heller ikke "kjøpe" meg følgere...:-)

    Klem til deg for alle dine vettuge tanker!

    SvarSlett
  4. Enig med deg Fru Muffins, forstår hva du mener. Men jeg syns det er veldig kosi å være med på Give Away:-) Og kansje du finner noen flotte blogger som du VIL følge igjenn om en give away. Har lyst å ha en give away når bloggen min er et år men kjenner jeg gruer litt med tanke på hva en skal gi bort, som du sier, gavene blir bare større og større (dyrere og dyrere)men skal nok finne på noe. Kan ikke la meg skremme. Hehe:-)

    Ha en flott søndag ettermiddag:-)

    Klem klem:-)

    Ps.: Du skriver godt:-)

    SvarSlett
  5. Jeg kan være enig med deg at man kjøper seg venner, men samtidig har jeg funnet mange fine blogger jeg har villet følge videre fordi jeg gikk innom deres give away. Andre hiver jeg meg med på uten å følge, for det er jo moro å vinne!

    Jeg har en gje bort hos meg nå hvor jeg ikke gir lodd for nye følgere, jeg vil at folk skal like bloggen min for å følge den videre (derfor angret jeg litt på det første gang jeg hadde give away at jeg ga lodd for å følge).

    Fint at du sier hva du mener, det liker jeg!

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  6. Tusen takk for den kjempefine kommentaren inne hos meg!
    Jeg synes dette var et meget godt innlegg. Jeg er ny i bloggverdenen og har også stusset på dette med giveaways. Det å ha mange følgere blir jo plutselig ikke verdt noe lenger. For hvordan skal man vite hvordan bloggeren har fått dem?..
    Nå skal jeg lese flere spennende innlegg her hos deg. Så morsomt at du vil følge min blogg. Nå legger jeg meg til som følger hos deg også for da kanskje jeg vinner noe i din april give away. Mohahahaha!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Liftgardiner i ull på ønskelisten

Morfar har vært på hytten og tatt mål. Liftgardiner i ekte ullstoff a la Helene Hennie er definitivt på ønskelisten nå. Inspirasjonen kom på Interiør og boligmessen i Grieghallen noen uker tilbake. Så nå er det neste steget å ta kontakt med forhandler og høre om pris på herligheten. Stoffene som Herr og Fru Muffins falt for var i blåtoner og kommer fra Green Apple som også har noen eksempler på nettsiden sin: Liftgardin i ullstoff med skinn detalj... Fine rutemønstrete puter og pledd.. Egentlig likte jeg aller best dette stoffet, gardiner vist på bloggen til butikken Skyttelen i Elverum.,  men regner med at det er litt og hvert å velge mellom også i butikken her på vestlandet.  Bilde lånt fra http://skyttelen.blogspot.com/2009/11/gardiner.html Vinter og høstsesongen er under oppseiling og det er flere ting fru Muffins ønsker seg til residensen på fjellet....for eksempel lampen Wallacestone fra Living hadde gjort seg over spisebordet. Den koster i overkant av 3000,

Litt nytt

På lørdag hadde mannen min bursdag og vi hadde noen timer fri for litt interiør shopping. Skjenken bak sofaen og de to lampene fikk bli med hjem. Skjenken er samme merke og modell som den som står i yttergangen . Nokså fornøyd med resultatet vi ☺ Lamper fra JC interiør.

Drømmen ble virkelighet

Omsider ble drømmen om et nytt kjøkken virkelighet.  ☺☺☺ Vi er nesten i mål med prosjektet men en feil ved benkeplaten som er laget av Silestone har gjort at vi måtte re bestille denne. Ventetiden er mange uker. Det gjør at vi heller ikke får satt på endestykket av benkeplaten. Men vi begynner å få et inntrykk av hvordan ferdig løsning blir.  Snøhvit benkeplate i Silestone. Gardinene er fra Ralph Lauren og kjøpt på Finn.no Selv om det ferdige resultatet ikke er på plass enda er det deilig å slippe å leve på en byggeplass. Kan poste noen bilder fra perioden helt uten kjøkken en annen dag.