Gå til hovedinnhold

Pengene verdt eller ikke?

Så var det tid for evaluering av forrige ukes geniale innkjøp av Philips wake up light......


Hva skal man si? Lampen, ialle fall den billigste utgaven fru Muffins tok med hjem fra Expert har EN lyd. Lav og behagelig sånn isolert sett , men faktisk rimelig irriterende i lengden. Wake up light lar deg snooze to ganger (ihvertfall er det det fru Muffins søvdrukne hode har registrert) De få gangene rommet har blitt fyllt opp med lys har faktisk følelsen av våkenhet vært litt større enn ellers. Men da gjelder det å gjøre tingene rett. For eksempel er det IKKE lurt å bruke den til nattbordlampe kvelden før, for da stopper den på nivå behagelig dempet belysning morgenen etter og er alt annet enn en sol i soverommet. Heller en blek januar måne som titter inn. Og fru Muffins sover søtt videre. Så alt i alt, vet ikke om dette var det mest geniale innkjøpet som er gjort i år. Kommer til å fortsette å bruke den, men ser at den krever konsekvent og ryddig forberedelse kvelden før for å fungere som den skal. Å sette den på gulvet ved siden av sengen er for eksempel en klassisk begynner feil. For nærmt sengen. Da lyser den, men sengen tar liksom vekk solskinnet, tipset er; plasser den langt borte på gulvet. Hvis du i det hele tatt har planer om å bruke penger på denne innretningen. Terninkast 2.

Kommentarer

  1. Ja nå har jeg vært spent på resultatet, litt nedslåendes at den ikke virker bedre... Kanskje skal vi rett og slett bare legge oss litt tidligere og vente på våren som er rett rundt hjørnet? Jeg sliter noe forferdelig om morgenen for tiden og syns det er knallhardt å komme meg ut av sengen. Hver kveld sier jeg at i kveld skal jeg være fornuftig å legge meg tidlig, men det skjer ALDRI..
    Ja ja kjære deg, vi klarer oss nok gjennom vinteren allikevel skal du se:-))
    Ha en super dag, nå er vi tross alt våkne!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  2. Hmmm..., ja, da spørs det om jeg ikke lar den bli stående i butikken den jeg hadde fundert på å kjøpe! Hehehe...

    SvarSlett
  3. Takk for info.
    Synd at den ikke virker bedre !
    Det spørs om prisen har så mye å si...
    Selv er det søvnen jeg sliter med så det sier seg selv at jeg er trøtt om morgenen.
    Eksperter sier at det eneste som hjelper er å være superstreng med seg selv og legge seg og stå opp til samme tid hver dag året rundt.
    DET er jo lett...
    Men snart kommer det narurlige lyset og i dag skinner sola . Ha en fin dag .
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Trur nok jeg sparer de pengene til noe annet, hehe:-)
    Følger din blogg og syns den er koselig å lese. Mangen flotte bilder:-)

    Har en oppmerksomhet til deg i min blogg :-)

    Klem fra Gry :-)

    SvarSlett
  5. Og flaks at du fant min blogg, for da kunne jeg finne din!! Her var det masse fint! Gleder meg til å se mer, ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  6. Takk for tipset.. da tror jeg at jeg sparer de pengene og heller investerer i ny bedre vekkerklokke:)

    Fin blogg du har!
    Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Liftgardiner i ull på ønskelisten

Morfar har vært på hytten og tatt mål. Liftgardiner i ekte ullstoff a la Helene Hennie er definitivt på ønskelisten nå. Inspirasjonen kom på Interiør og boligmessen i Grieghallen noen uker tilbake. Så nå er det neste steget å ta kontakt med forhandler og høre om pris på herligheten. Stoffene som Herr og Fru Muffins falt for var i blåtoner og kommer fra Green Apple som også har noen eksempler på nettsiden sin: Liftgardin i ullstoff med skinn detalj... Fine rutemønstrete puter og pledd.. Egentlig likte jeg aller best dette stoffet, gardiner vist på bloggen til butikken Skyttelen i Elverum.,  men regner med at det er litt og hvert å velge mellom også i butikken her på vestlandet.  Bilde lånt fra http://skyttelen.blogspot.com/2009/11/gardiner.html Vinter og høstsesongen er under oppseiling og det er flere ting fru Muffins ønsker seg til residensen på fjellet....for eksempel lampen Wallacestone fra Living hadde gjort seg over spisebordet. Den koster i overkant av 3000,

Litt nytt

På lørdag hadde mannen min bursdag og vi hadde noen timer fri for litt interiør shopping. Skjenken bak sofaen og de to lampene fikk bli med hjem. Skjenken er samme merke og modell som den som står i yttergangen . Nokså fornøyd med resultatet vi ☺ Lamper fra JC interiør.

Drømmen ble virkelighet

Omsider ble drømmen om et nytt kjøkken virkelighet.  ☺☺☺ Vi er nesten i mål med prosjektet men en feil ved benkeplaten som er laget av Silestone har gjort at vi måtte re bestille denne. Ventetiden er mange uker. Det gjør at vi heller ikke får satt på endestykket av benkeplaten. Men vi begynner å få et inntrykk av hvordan ferdig løsning blir.  Snøhvit benkeplate i Silestone. Gardinene er fra Ralph Lauren og kjøpt på Finn.no Selv om det ferdige resultatet ikke er på plass enda er det deilig å slippe å leve på en byggeplass. Kan poste noen bilder fra perioden helt uten kjøkken en annen dag.