Gå til hovedinnhold

What’s your style?

Selv om jeg er rimelig sikker på at New England stilen ligger mitt hjerte nærmest er det flere innredningsstiler som appellerer. Spesielt når en står der, på f.eks Skeidar, Bohus eller en av disse interiørbutikkene med svære og omfattende utstillinger, da er det lett å finne på å konvertere både til den ene og den andre stilen. IKEA er et sånt sted. (JYSK er det definitivt ikke) Egentlig liker ikke fru Muffins særlig mye annet enn skapene og Ektorp sofaen til IKEA, men dyktige dekoratører får henne likevel til å slepe hjem både det ene og det andre heslige innredningselementet fra dette gigantvarehuset preget av plastic fantastic, (ta f.eks.IKEA family, mer plast skal en lete lenge etter) Men likevel, ikke et vondt ord om IKEA. På et tidspunkt var det en som bemerket at å komme hjem til herr og fru Muffins var som å vandre i selveste IKEA katalogen... Heldigvis begynner fru Muffins som innledningsvis nevnt å bli mer sikker i valget av stil. Men på denne testen hos Ethan Allen vingler jeg mellom "Estate" og "Villa". Bildene jeg likte best fant jeg under "Estate" og her er beskrivelsen av min stil: 


The verdict is in—your style is Estate. Estate is an eternal American summer. Sporty. Charming. Breezy yet cultivated. A union of antique inspiration and geometric clarity. Civilization in peaceful coexistence with robust outdoor life. In the main house or the guest cottage, effortless elegance.
This online portfolio shows your style. Brought to life in rooms. A subtle mix of furniture, accessories, and attitude. Different “looks.” Because every home should be unique. Come see.












Her kan dere dere ta denne morsomme quiz´en og prøve selv. Kanskje noen får seg en overraskelse eller to? :)
















Kommentarer

  1. He he..plastic fantastic er bare fornavnet til Ikea. Men jeg har det som deg, blir utrolig fristet av flotte utstillinger og lider valgets kvaler hver gang jeg er der. Men..noe jeg liker ved Ikea er oppbevaringsdelen. De har utrolig mange greie løsninger på hyller og reoler. Jeg hater rot og MÅ ha orden i skap og hyller, så Ikea er blitt flittigt brukt på den fronten. Ektorp sofaen har vi også i kjellerstuen, kjempe fornøyd med den! Ellers er det nok mest Bohus og Living for vårs del. Litt mer kvalitet for penga der tror jeg:))
    Ha en super dag fru muffins:))
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Ble ingen overaskelse på meg. Villa, romantikk hehe..
    Har noen ikea skap , de ble kjøpt inn da lommeboka var enda mindre. Oppbevaring er de dog gode på.Og jeg skal etterhvert antageligvis ha et ikea kjøkken(ståt) Ønsker emg ektorp hjørnesofa også.

    SvarSlett
  3. Hehehe, måtte le av innlegget ditt, kjenner meg godt igjen! ;) Selv har jeg IKEA lagt opp i halsen etter alle rundene med flatpakka skap, kommoder og hyller som jeg bare må ha opp med engang, og helst igår, og har satt igang med uten å engang bla opp bruktsanvisningen ;)
    Blitt noen demonteringer og monteringer igjen, for å si det sånn ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Liftgardiner i ull på ønskelisten

Morfar har vært på hytten og tatt mål. Liftgardiner i ekte ullstoff a la Helene Hennie er definitivt på ønskelisten nå. Inspirasjonen kom på Interiør og boligmessen i Grieghallen noen uker tilbake. Så nå er det neste steget å ta kontakt med forhandler og høre om pris på herligheten. Stoffene som Herr og Fru Muffins falt for var i blåtoner og kommer fra Green Apple som også har noen eksempler på nettsiden sin: Liftgardin i ullstoff med skinn detalj... Fine rutemønstrete puter og pledd.. Egentlig likte jeg aller best dette stoffet, gardiner vist på bloggen til butikken Skyttelen i Elverum.,  men regner med at det er litt og hvert å velge mellom også i butikken her på vestlandet.  Bilde lånt fra http://skyttelen.blogspot.com/2009/11/gardiner.html Vinter og høstsesongen er under oppseiling og det er flere ting fru Muffins ønsker seg til residensen på fjellet....for eksempel lampen Wallacestone fra Living hadde gjort seg over spisebordet. Den koster i overkant av 3000,

Litt nytt

På lørdag hadde mannen min bursdag og vi hadde noen timer fri for litt interiør shopping. Skjenken bak sofaen og de to lampene fikk bli med hjem. Skjenken er samme merke og modell som den som står i yttergangen . Nokså fornøyd med resultatet vi ☺ Lamper fra JC interiør.

Drømmen ble virkelighet

Omsider ble drømmen om et nytt kjøkken virkelighet.  ☺☺☺ Vi er nesten i mål med prosjektet men en feil ved benkeplaten som er laget av Silestone har gjort at vi måtte re bestille denne. Ventetiden er mange uker. Det gjør at vi heller ikke får satt på endestykket av benkeplaten. Men vi begynner å få et inntrykk av hvordan ferdig løsning blir.  Snøhvit benkeplate i Silestone. Gardinene er fra Ralph Lauren og kjøpt på Finn.no Selv om det ferdige resultatet ikke er på plass enda er det deilig å slippe å leve på en byggeplass. Kan poste noen bilder fra perioden helt uten kjøkken en annen dag.